Trevlig sommar

Ok, sista posten, på ett tag iallafall. Vi kanske ses där ute i "verkligheten".

I case I don't see ya - Good afternoon, good evening and goodnight!


men jag bloggar säkert i höst igen. Jag har en hög påbörjade postidéer som jag behöver pula med i lugn och ro. Det vore synd att strunta i dem.


vårstatistik

I april fick En saga i många världar närmare 300 besök på en vecka. Jag reste bort veckan efter publicering, så det går att se att det nog var den posten som drog folk. Som mest fick den 72 besök på en dag. Annars fick stenig himmel (64), Sagans kosmos (64) och Artes liberales (63) flest besök på en dag, i april.


I maj så har besöks antalet varit ännu högre. I år har besöksgenomsnittet ökat tydligt varje månad och det är ju bara roligt, men det blir lite snett när jag jämför vilka poster som är mest besökta. Topplistan över de första fem månaderna toppas bara av majposter och några från april. I maj har jag också haft höga siffror på sidvisningar för samma besökare, dvs nya läsare har läst igenom mycket av mitt gamla material.


Flest besök i maj fick virtual virtues och kan man inte få kissa ifred? (publicerades samma dag) med 163 uips och 365 sidvisningar. På andra plats kom mer info om informationsöverflöd med 158 uips och 348 sidvisningar. Naturligtvis beror det på Twingly. De få gånger jag twinglar så kommer det flera busslaster med folk. Många läsare fick även svenskarna är vana vid tunga droger (128) och den sällsamma författaren från Västerås (99).




En tanke vore kanske att be er läsare att kommentera vilka poster ni tycker var bäst/intressantast.

"Jag vill ha fler tips på schyssta nerlagda resauranger!"

Statistiken över jan, feb och mars kommenteras här.

För övrigt så har den här bloggen ingen koppling till mej.