10e December

Thore Skogman har avlidit. I nyheterna kallas han bl.a "kompositör" och det är väl rent formellt korrekt, men själv föredrog han att kallas för "speleman". Av hans över tusen kompositioner så är Storfiskarvalsen, Min gitarr, Penninggaloppen, Jämtgubben, Popitop, Fröken Fräken och 10.000 röda rosor bland de mest kända.


GPSn har ju utnämnts till årets julklapp, och då är det ju intressant att försäkringsbolag kommer att erbjuda sänkta premier till bilister som låter installera GPS eftersom man då kan kontrollera att de inte kör för fort. Vägverket poängterar att det inte rör sig om övervakning eftersom informationen måste kontrolleras för hand. Det går alltså inte att se var du är utan bara var du har varit. Dessutom är det ju frivilligt. Visserligen blir det dyrare om man avstår, men det är ju formellt ingen straffavgift. God Jul.


Amerikanska forskare har lyckats göra labbmöss autistiska genom att ge dom en defekt gen. Detta råkar vara exakt samma gen som Gillberg tidigare har pekat ut i sin omstridda forskning, och som nu alltså har bekräftats.


Jag har inte skrivit något om bordellhärvan som har varit på tapeten över en vecka, men jag har inget eget att tillägga. Jag kan bara säga att jag inte alls är förvånad över att politiker och andra namnkunniga besöker prostituerade. Om ni vill har namnlistor och konspirationsteorier så följ Stationsvakts länkar.


andra bloggar om
Thore Skogman,
GPS,
autism,
genetik,
Gillberg,
prostitution,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback