Hendrix på tub

Jag vill egentligen blogga, men jag råkade tappa hälften av mina IQ-poäng för ett tag sedan och jag har ännu inte fått tillbaks dom. Så jag irrar mest omkring om dagarna och nynnar på fåniga poplåtar, och det finns många. Jimi Hendrix är dock en annan femma. När han är som bäst så är han på samma nivå som klassiska kompositörer. Visst är han bra när han rockar tungt men jag föredrar faktiskt hans känsliga och nyanserade sida. Det finns över 53000 träffar på "Hendrix" på Youtube. Några kul grejer är t.ex den här filmen med Hendrix och Stones backstage, the wind cries mary i stockholm -67, en ofärdig låt som jag inte alls kände till (börjar efter tre och en halv minut), nån sorts video till låter Angel, och mycket mer. Botanisera själva.

andra bloggar om
musik,
youtube,
Hendrix,
Jimi Hendrix


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback