Would you like me to seduce you? Is that what youre trying to tell me?

Det jag har mest emot reklam är att den sällan är i närheten av någon av mina intressesfärer. Jag sparar pengar men förlorar tid och koncentration.

Det är rätt trevligt att bli
förförd. Däremot är det otrevligt att ständigt utsättas för taffliga försök. Folk som ringer och erbjuder mej rakapparater trots att jag har skägg. Det får en verkligen att känna sej utvald.

Det finns så mycket bull överallt. Jag har en känsla av att det är en hel del luft i många utbildningar också.

PRfekt blogg rensar ut i medie och kommunikationsvetenskapen och hävdar bl.a att Jung är överraskande bra. Daytona visar att Baudrillard går att använda i praktiken och PRfekt blogg kommunicerar vidare.


Kanske kommer jag att utsättas för mer träffande reklam i framtiden. Men jag är nog ett svårt fall, är jag rädd.


Andra bloggar om
Baudrillard
marknadsföring

medie- och kommunikationsvetenskap


Kommentarer
Postat av: abstinencepôjk

Spännande grejer hos PRblogg faktiskt. Blir nostalgisk över min tid som medie- och kommmunikationsstuderande :)
Martin

Postat av: Ingemar

Lite abstinens, kanske?

2007-09-07 @ 17:32:30
URL: http://xantor.webblogg.se/tempusfugit
Postat av: abstinencekid

Touché.

2007-09-07 @ 18:34:04
URL: http://abstinencekid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback