En hundstjärna, are you serious?

image31
Jag var och såg
Ghostrider. Ännu en marvel-film. Snygga specialeffekter och en cool figur, men handlingen var alltför enkel. De kunde gärna ha krånglat till det lite, men de räknade väl med en publik av tolvåringar.


Jag hoppas att någon nån gång får idén att göra en film med the Inhumans, som främst brukar stöta ihop med Fantastiska Fyran. Jag gillar idén med Inhumans, även om många är lite töntiga.

De har ett gömt land. Deras superkrafter gör dem individuellt mäktigare än människor men de är inte så många och de är mycket känsliga för människornas smittämnen. Deras land låg först där Atlantis sägs ligga, sedan där Samarkand sägs ligga och flyttades till sist till himlen (rymden).

Jag gillar deras ledare Svarta Blixten (Black Bolt). En mörk prins, en laglös kunglighet, ett tyst ledarskap, en maskerad förebild.

Och jag gillar hunden Lockjaw, på svenska översatt till Storkäft. Han är inte mindre än mänsklig; Han är sant "inhuman". Den mest "inhuman" av the Inhumans. Här är en hel fansite som bara handlar om hur cool (och förbisedd) Lockjaw är.
image32

"The intelligent Lockjaw is the key to really interesting stories that go beyond anything else we ever see. Think about it: all the major Marvel superheroes are basically the same. They represent modern western values. They are all break-offs from humans, or aliens that look and act just like us. But the Inhumans offer a chance of something genuinely different: a whole other race. Lockjaw is the key to this: a non-humanoid, who does not think or act like us. "

Andra bloggar om

ghostrider

marvel
film

Trackback