Twingly

I slutet av förra månaden läste jag att primelabs skulle kartlägga svenska bloggosfären. Kul, tänkte jag och tänkte sen på något annat.
Nu så visar det sig att primelabs har startat Twingly  som hotar att förändra bloggosfären stort.
Betaalfa presenterar twingly för oss och känner sköna bloggkänslor.

SvD förklarar sej.


Jag ska försöka att pinga twingly och se om hela världen ramlar in på besök. De som har lyckats att kommentera artiklar på SvD och DN i tid säger att man får sätta på stora kaffekannan.
Och visst, kvantitet är ju bra, inte minst därför att ju större kaka desto fler russin. Ju fler som råkar att få syn på t.ex min blogg desto fler kommer att börja gilla den på riktigt.

Nu har jag ju aldrig siktat på den breda massan. Vad har jag att skriva om AnnaNicole Smith som inte Mickey J Barczyk redan har skrivit mycket bättre?
Nå, det är åtminstone roligt för bloggosfären istort även om jag är osäker på hur mycket det kommer att betyda för just min blogg.


Allt är inte bara ljusblått. Aftonbladet surar och banalblogg är skeptisk, och ser nya möjligheter att manipulera opinionen och informationsflödet.


Tillägg:
Dagen innan jag pingade twingly så hade jag 67 unika ipnummer (uip).
Den dagen jag pingade för första gången blev det 98 uip. Och artiklarna jag länkade till på SvD var inte dagsfärska.
Och dagen efter så pingade jag inte och fick 39 (smalt ämne?).

Andra bloggar om

bloggosfären
och

primelabs
och

Twingly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback