shamans have mutated into the entertainer

Jag har redan skrivit ett inlägg om Bowie, där jag koncentrerade mej på musiken (och försökte även antyda teorin om att kreativitet går i sju-års-cykler). Fenomenet Bowie har dock fler dimensioner än så.

Jag har länge känt till att han har varit intresserad av ockultism, utan att jag känt till så många detaljer.
På denna sida, som tydligen ska bli en bok, så finns det dock en fyllig genomgång av hans ockulta sida.


Här är en sida som handlar om hans thin-white-duke-persona.


Andra bloggar om

David Bowie

och

ockultism


Kommentarer
Postat av: Alexander ´Gabrielsson

du är bög å alla hatar dig

Postat av: Ingemar

Självklart, men man får se det positiva.

2007-05-03 @ 10:24:06
URL: http://xantor.webblog.se/tempusfugit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback