For real?

Religiösa sekter är ju nånting man vill hålla sej borta ifrån, men av alla religiösa sekter så är raëlismen en av de mest sympatiska. Åtminstone på pappret. Säkert finns det skandaler i verkliga livet men det vet jag lite om.


Raëlianerna tror på individualistiska rättigheter, sexuellt självbestämmande och en distributiv ekonomi, och tror att raëlismen kommer att ge den gyllenne era av rikedom och fred som övriga religioner predikar om. Raëlismen uppenbarades för en racerförare av ett ufo i en vulkan (hipphetspoäng!) och innehåller varken någon gud eller något liv efter döden.


Istället tror man att tekniken ska ge oss evigt liv. De är kända för att ha påstått att de redan har klonat en människa. Exakt hur de kan vara en fullständigt materialistisk religion vet jag inte. Tyvärr tar dom avstånd från alkohol och droger men man får väl kompensera det med mera sex antar jag.


"I think the religion that is closest to us is Buddhism." - Raël (himself)


Bland de tyngsta argumenten för raëlismen finns anhängarna Houellebecq och Hugh Hefner och motståndarna Bush och Påven. I min bok vinner dom lätt över Hare Krishna.


Hur skulle din hemmasnickrade sekt se ut?


andra bloggar om

sekter,

humor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback