Map of online communitys

Det har gjorts många försök att beskriva nätet visuellt. En rätt gullig karta är den här.

image66
Jag tänkte skriva något om den i våras men så slarvade jag bort den.
Nu hittar jag den hos Bisonblogg, när den inte är lika aktuell längre.
Den verkade stämma rätt bra för mej.
Jag navigerar oftast mitt skepp i The Blogipelago, med frekventa utflykter till Wikipedia, och en del turer till Last.fm, Gulf of YouTube och Flickr, samt en kolloni i MySpace som dock mest sköter sej själv.
Jag har aldrig känt mej så intresserad av Second Life eller WoW.
Det senaste halvåret har Facebook börjat utvidga sitt imperium, men jag tror inte att jag vill vara med.
Visserligen så har jag inte prövat, vilket jag kanske borde göra först.
Det ligger ju så nära på kartan.

Tillägg: gömde den här länken.

Andra bloggar om
internet
webben


Kommentarer
Postat av: Malin

Ahh, xkcd. Det är en av mina absoluta favoritserier.
Lite roligt är bland annat att den där kartan också innehåller en obskyr Neal Stephenson-referens (ön
Qwghlm, uppe till höger)

2007-08-27 @ 12:24:31
URL: http://vetenskapsnytt.blogspot.com
Postat av: Ingemar

xkcd, det var där jag hade sett den. Jag läser den för sällan.

2007-08-27 @ 12:58:08
URL: http://xantor.webblogg.se/tempusfugit/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback