200

Detta är post 200. Den har blivit det genom att jag har lagt till och tagit bort poster men just nu är den iallafall post 200.

TF har funnits sen dec 28 -05 men fick inte många besökare innan jag bytte webbhotell och registrerade mej på några bloggportaler i början av februari -06. Sedan dess har TF haft drygt 6000 besökare (som unika ipnummer per dag) vilket blir drygt tjugo besökare per dag i genomsnitt.

En mysko grej är att när jag hade en timeout under större delen av september och oktober så hade jag ca trettio besök per dag. Det är nästan så att jag betvivlar min besöksräknare.

Ett skäl till att jag bryr mej om min besöksräknare är att ni som tittar in är så infernaliskt usla på att kommentera. Lite feedback hade varit kul ibland.


TF är ju en helsvensk blogg men den får ändå en del träffar från andra länder. Enbart 61% av besökarna har svenska inställt i sin läsare. 28% har engelska. Ca 10% har andra språk.

Denna statistik kommer dock från den extra site trackern som jag har installerat som bara hittar i genomsnitt tre besökare om dagen. Jag tror att det är för att den bara mäter besökarna till huvudsidan, medan portaler som bloggar.se och intressant.se länkar direkt till senaste posten.

Flera av besökarna från andra länder har antingen sökt på frasen "tempus fugit" eller på bilden av tre hjortar som bedriver sodomi. Tydligen en rätt uppseendeväckande bild. Exempelvis så har jag fått en träff från Egypten på den bilden. Jag hoppas att jag inte har retat några arga islamister.

På sätt och vis är det rätt kul att få besökare från hela världen men åandrasidan så har de nog inte så stort utbyte av bloggen. Men visst, hade jag tid och ork så skulle jag gärna översätta allt till engelska och antagligen få några internationella läsare även på det faktiska innehållet.

Här är några som har tittat in:


Greenland- Nuuk/Vestgronland

Thailand- Bangkok/Krung Thep

Finland- Helsinki/Southern Finland

Canada- Kitchener/Ontario

Italy- Milano/Lombardia, Bagnacavallo/Emilia-Romagna

Germany- Kolonie Borussia/Nordrhein-Westfalen

United States- Sunnyvale/California, Mobile/Alabama

Spain- Almendralejo/Extremadura

Ireland- Dublin

Brazil- So Paulo/Sao Paulo

Norway- Oslo

Egypt-Okänt


Av de 200 posterna så fördelar de sej på de femton kategorierna enligt följande:

Övrigt 28

Vetenskap 24

Politik 23

Filosofi 19

Bloggosfären 16

Film 16

Musik 13

Psykologi 12

Ekonomi 10

Teknik 7

Böcker 7

Samhälle 7

Utbildning 6

Mat 5

Paranormalt 2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback