Fat Duck

Ganska ofta när jag lagar mat så höftar jag till det lite och börjar friflyga utanför recepten, ibland blir jag t.o.m. en aning experimentell. Jag tänker inte ge er något exempel att förfasa er över. Det är inte alltid som resultatet blir så lyckat.

Vad skulle ni säga om en meny med följande urval:

snigelpudding med skinka

sorbet med smak av sardiner på rostat bröd

lax kokt med lakrits

bräss panerad i pollen

baconglass med tomatsylt och tegelé

kaviar och vit choklad

bacon och ägg-glass

Vattnas det inte i munnen? Kurrar det inte i magen?

Fat Duck heter en restaurang i en liten by väster om London som faktiskt serverar det mesta som jag nyss räknade upp. Bakgrunden är att en mästerkock har slagit sej ihop med en kemist och vetenskapligt börjat utforska mat och smak. Då upptäcker man också nya kombinationsmöjligheter som ingen har tänkt på förut. Fat Duck har tre stjärnor i Michelinguiden.

Andra bloggar om
mat


Kommentarer
Postat av: Lotta

Kanske inte så konstigt om du inte får så många kommentarer (såg att du kommenterade någonstans) Försökte skriva ett inlägg nyss, men så försvann namn + halva mailadressen, Nu försökte jag igen och både namn och mailadress försvann.

Antingen har du en bugg eller jag en besökare :)

Ville bara kommentera The Fat Duck, hört talas om den tidigare o skulle gärna göra ett besök vid tillfälle. Tror på idén om att det är kemin som gör det. Lax med lakritssmak kan jag tänka mig smakar bra.

Försöker skicka nu

2006-12-04 @ 22:30:46
Postat av: Ingemar

Jag tror inte att det är några problem med min kommentarsfunktion.

Postat av: Yogi Maha Jai Shanti

Namaste!
titta in på min blogg för mat-tips.

2007-05-05 @ 23:54:25
URL: http://hank.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback