O draconian devil

Jaha, så bara för att det är fotboll på tv och vackert väder så är det ingen som läser min blogg längre? Min statistik har plötsligt tappat all luft, som börsen. Ja, ni har nog rätt. Det är dags att ta en liten semester snart.

Jo, jag har förresten sett Da vinci-koden. Jag
bloggade ju för ett år sen om att jag hade läst boken.

När jag läser andra bloggars kommentarer så verkar folk inte riktigt inse att detta tycks vara en sorts ungdomsfilm. Jag bryr mej inte om vilka åldrar som läser den. För mej är detta en ungdomsfilm och en ungdomsbok och som sådan var den bra. Ung. som Star Wars-eposet, för övrigt.

Intressant nog så slog den The passion of the Christ på nån bestsäljarlista. Kristendom säljer. Både konventionell och nyskapande.
Sen så skriver några att de inte fattar hur en påhittad historia kan vara så kontroversiell, men poängerna i historien hävdas ju på riktigt av vissa.

Och visst spelar det roll vad man låter symboliska gestalter göra. Fler svenska bloggare hade nog blivit upprörda om en film hade levererat en skojfrisk och klämkäck bild av Hitler. Han kanske är en tyngre symbol för svenska bloggare än Jesus.

Andra bloggar om
Da Vinci koden
och
Da Vinci-koden
och
film

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback