Music for the masses

Jag har ju en veckolista från Last. fm på denna sida som visar vad jag har lysnat på den senaste veckan. Totalt sen jag började lyssna på Last.fm så har dessa tio seglat upp i topp:

DJ Shadow

Aphex Twin
Orbital
Proem
Squarepusher
Autechre en till 
Bola
Global Communication
LTJ Bukem
The Future Sound of London

Som ni ser så är det mest arty electronica och jag har förlustat mej i sånt sen jag hittade Last.fm eftersom jag har haft svårt att hitta sånt (billigt eller gratis) någonannanstans.

Flera artister kommer från Warp records. På min topp tjugo så är det minst sex stycken.

Den här sidan
tycker jag är ganska cool. Klicka på något artistnamn och du ser en svärm av andra artister som folk lyssnar på som lyssnar på din artist. Här är Bola i centrum.

Andra bloggar om
Last.fm
och
electronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback