Paradigmbloggen

Jag har följt den relativt nystartade bloggen Paradigmbloggen med intresse och nu har det poppat upp ännu ett intressant inlägg där. Redan från början tyckte jag att upplägget att analysera de politiska partierna och annat ur ett informationsideologiskt perspektiv var intressant och nyskapande. Idén har inte alltid genomförts med brilljans men jag har ändå hållit ögonen på den anonyma bloggen.

Nu så har det kommit ett inlägg som handlar om en viktig idé som jag har tänkt att skriva om länge; det evolutionära perspektivet på civilisationen. Dessutom visar det sej att man har fått tanken från en av mina husgudar: Ken Wilber.

Andra bloggar om:
evolution
sociologi
historia
postmodernism

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback