Några artister

Bäst av svenska kända popartister just nu är Timbuktu och the Ark . Kent är klart överskattade och the Hives är antikrist.

Av utländska kända artister är the Outcast bra, och N.E.R.D. Det är kul att Prince fick en succé-cd ifjol igen även om han var bäst för tio år sen.

Musik är viktigt för mej. Jag är sällan intresserad av det senaste utan av saker som har mognat en tid, som med böcker.

Även om jag inte lyssnar så mycket på jazz så brukar jag ha stor behållning av Umeå Jazzfestival varje år i månadsskiftet oktober-november. Med åren har jag börjat uppskatta konstigare jazz mer och trad. jazz och evergreens ger mej inte så mycket längre, även om Cole Porter aldrig är fel.

Vad gäller klassisk musik så gillar jag Mozart, precis som alla andra, men romantisk musik är alldeles för smörig för mej. Då uppskattar jag fugor och annan barock musik bättre. Av 1900-tals materialet så har Tjostakovitj gjort en del bra saker, som tionde synfonin, men Stravinsky låter likadan hela tiden. Våroffer är bra, resten är utfyllnad.

Jag gillar att gå på konserter och skulle vilja hinna med flera. Jag fick iallafall se the King of Pop, Sir Paul McCartney på Ullevi ifjol och det är ju nästan lika bra som att se the Beatles. Han körde mycket gammalt material. Jag hoppas att jag kan se U2 i sommar men jag har ännu inga biljetter så vi får se. Det är klart att mindre lokaler än Ullevi är intimare men megaartister som McCartney och U2 lär man bara se på arenor.

What else? Jag skriver musik själv också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback