Levande illustration

När jag var i affären idag så hejdade jag mej framför tidningshyllan. Där stod två tjejer, kanske tjugofemårsåldern, och tittade i Illustrerad Vetenskap. När jag tänkte efter så hade jag nog aldrig sett några tjejer nånsin stå och läsa i Illustrerad Vetenskap, så jag blev först riktigt glad.

Men de såg kritiska ut och diskuterade upprört något som jag inte hörde. Senare såg jag de stå i kön med var sitt nummer av Elle i korgarna och ingen Illustrerad Vetenskap. Vad var det då som hade intresserat dem? Jag gick bort till tidningshyllan igen och kikade lite i tidningen i fråga. Och där fanns det en artikel om de neurologiska skillnaderna mellan könen. Det kallar jag illustrerad vetenskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback