King Kong, terrorism och ockultism

Jag har just sett nya King Kong på bio, säkert som en av de sista. Jag säger som alla andra: bra men lång.

Nu var det inte det jag skulle prata om utan ett lustigt sammanträffande som nog inte så många har lagt märke till.

Orginalfilmen hade ju premiär 1933 och den första remaken hade premiär 1976. I första filmen så klättrar apan upp i Empire State Building och i den andra filmen så får World Trade Center agera klättervägg.

Alla vet ju vad som hände med
World Trade Center 2001. Att två flygplan flög in i de två tornen är ju den enskilda händelsen som mest har format dagens politik. (Kan alltid diskuteras.)

Vad som inte är lika känt är att även Empire State Building har fått stå värd för en flygplanskrasch.

Alltså: först klättrar King Kong upp i ett hus som några år senare ett flygplan störtar in i. sedan klättar King Kong upp för ett annat byggnadskomplex som några år senare två flygplan störtar in i.

Hur ska nu detta förklaras? Bin Laden såg den ursprungliga filmen, hörde talas om flygkraschen och fick en idé? Eller bör en rimlig teori involvera sädesfältsringar och strängteori på något sätt? För nog verkar det svårförklarat.

I den senaste remaken så klättrade King Kong återigen upp i Empire State Building, dock inte längre världens högsta byggnad. Dock tror jag att man håller en rätt nervös koll på flygtrafiken över New York nuförtiden så det ska nog mycket till innan något plan kraschar in i den byggnaden igen.

Kommentarer
Postat av: Zibbo

Hehe... inte långsökt alls :)

Postat av: Ingemar

Du igen? Jag får väl ta det som en komplimang.

2006-02-02 @ 20:52:11
URL: http://personligt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback