sf

Vill du också bli en sf-nerd? Naturligtvis vill du bli det! Men hur gör man? Man läser böcker!

Här är
samling av listor över sf-priser, inklusive en sammanställning över vilka romaner som har vunnit bägge de största priserna, både Hugo och Nebula. Det är bara 18 böcker totalt (och jag råkar ha läst fem). Här är en svensk sf-onlinebokhandel med fler bra tips på bra litteratur.

Här är en lista över science fiction gengrer och en över sf-teman.

När jag samlar länkar så snubblar jag över klingongrejjer. Jag har förstått att klingon är en rätt stor subkultur, som har både en google-översättning till klingon och en wikipedia. Här är det program som du behöver för att lära dej klingon. Jag vet att det har funnits klingonerotik på nätet men jag hittar det inte nu.

oh shazbot.


Andra bloggar om
sf
och
science fiction
och
sci fi
och
klingon
Trackback