Da Svedanja!

 

Så var dert dags för ett jubileum. 10 år har jag hållit på och det finns nog få svenska bloggar som har hållit på så länge. 

 

Dessutom är jag nog den enda bloggaren i världen som har revolutionerat filosofin, vetenskapen, politiken och religionen!

 

När jag började för tio år sen så var bloggar hett och viktigt, alla gjorde det och alla trodde att det spelade någon roll. Efterhand så har jag sett så gott som alla bloggar från den tiden försvinna. Min sista länk från en annan blogg var för fem år sen.

 

Mina tio år med bloggen har varit väldigt givande. Jag har lärt mej enormt mycket och oftast haft roligt också.

 

Ofta har jag suttit och lyssnat på Last.fm när jag har bloggat. Nu har dom bytt system så att man måste ha Spotify för att kunna lyssna. Jag har sett Last.fm som ett alternativ till Spotify. Jag skulle ju kunna börja med Spotify men jag väljer nog att lägga av med Last.fm istället. Ibland är det dags att gå vidare.

 

Från 6/11 - 2005 till 14/8 - 2015 så har jag lyssnat på exakt 42000 skrobblingar med knappt 4200 artister. Min första låt där var Tequila fish med Squarepusher och min sista blev Bach street prelude med Vanessa-Mae.

 

Sedan io9 startade 2008 så har jag hängt ofta där också, men frånochmed i år så har io9 blivit en sämre sida. Nu så har antalet poster ökat tiofallt så istället för ca en post om dagen så kommer tio poster om dagen, och hela ökningen är enbart smygreklam för nya filmer och dylikt. Vetenskapsposterna och listorna över obskyr undergroundkultur har inte ökat alls, så på det hela taget så har io9 blivit en sämre sida. 

 

Dessutom så har dom tagit stark och tydlig ställning emot Sad puppies. Jag hade föredragit en mer neutral hållning. Sad puppies har av många publikationer kallats rasistiska, sexistiska reaktionärer, men riktigt så svartvitt är det faktiskt inte.

 

För övrigt slutar Laureen Davis i år, som har jobbat där sen 2008 samt även grundaren Annalee Newitz som istället börjar på Ars Technica. io9 går officiellt samman med Gizmondo. Charlie Jane Anders är dock kvar.

 

Så saker och ting är inte riktigt som dom har varit längre.

 

Jag kommer att ta en paus nu igen som jag har gjort förut. Hittills så har det räckt med ett halvår åt gången innan jag har haft lust att börja blogga igen. Vi får se om det blir så den här gången också.

 

Kanske måste jag förändra mitt bloggande lite. Det har blivit så tungt, som ett jobb. Om jag ska fortsätta så måste jag nog ta lite lättare på det igen. Som jag gjorde från början. Kanske lite mera livsstilsblogg med bilder på vad jag äter och så. Fast det har man väl instagram till eller? 

 

Om vi inte ses på ett tag så vill jag säga att jag tror att vi har några tuffa år framför oss nu, men jag tror att 2020-talet kan bli det bästa decenniet på hela det här seklet, så gör det bästa av det!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback