3 veckors global mediabojkott

Idag börjar en köpbojkott mot den maktfullkomliga medieindustrin:


"* No purchases of CD's.
* No purchases of films.
* No purchases of computer games.
* No visits to movie theaters.
* No movie rentals.
The boycott starts February 9th, 2009 and ends March 1st, 2009"

För min del kommer jag knappt att märka någon skillnad eftersom jag istortsett aldrig köper cds, filmer, spel, eller hyr film. Det händer att jag går på bio, speciellt med sonen, så det är nog det enda som jag behöver tänka på. Åenasidan kan man säga att min bojkott inte kommer att märkas så mycket, åandrasidan kan man säga att jag redan "bojkottar" mycket av mediaindustrin permanent. Spotify ska inte bojkottas och jag gissar att det även då gäller Last.fm, Youtube, m.m.

Tillägg:

Physorg.com kan man läsa att Prof. Ned Snow tror att the war on piracy kan bryta mot first amendment.

"The First Amendment comes into play because downloading is a form of speech. Downloading is the same as copying, and copying is a form of expression."  Hittat hos Opassande.



andra bloggar om

bojkott,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback