och ännu en period i mänsklighetens historia har nått sitt slut

Slas har gjort sitt. Jag har inte läst eller hört så mycket av Slas men det lilla jag är bekant med gillar jag. Jag kommer ihåg hans berättarröst och hans teckningar från tv, när jag var ganska liten. Sedan dess gillar jag honom. I sin sista bok från 2006 skrev han

"Jag orkar inte mer. Jag är för gammal bliven för att hålla på, och skrivmaskinen är lika gammal som jag och ingen i vårt land nu levande person som jag känner till kan laga den, putsa upp den eller byta band i den i denna datorernas tid, och ännu en period i mänsklighetens historia har nått sitt slut."

Schlaug skrev förutseende nog en hyllning redan i fjol.

andra bloggar om
Stig Claesson,
Slas


Kommentarer
Postat av: Birger Karlsson

Slas är stor. Som en av sina älgar.
Skygg.
Han slog sig aldrig för bröstet. Han hade integriteten, tanken och linjen.
Och känslan för de som aldrig blir berömda men som finns så mycket ändå.

Elden har falnat.

2008-01-05 @ 00:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback