Kött

På ett sätt ser jag dock mej som ganska extrem. Jag äter kött. Jag har tidigare varit vegetarian ca fem år, men när jag blev tvingad att hålla en annan diet så tyckte jag att det blev alltför besvärligt med två olika dieter samtidigt. Så de senaste fem åren har jag ätit kött.
Far out.
Egentligen tycker jag att människor, som är högre stående än djur, har rätt att döda och äta djur om vi så vill, men däremot inte att behandla den respektlöst, i livet och döden. Det går många skräckhistorien om hur slaktindustrin utsätter djur för onödigt lidande. Jag har t.ex läst boken Snabbmatslandet (för ganska länge sen) som handlar om köttbranchen i USA. Författaren tycker att visst kan vi äta kött. Men inte så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback