incitament

Jag skickade ju för en tid sen vidare frågan om varför jag bloggar. Dessa var de svar som jag fick.


Ljusets rörelse i vattnet

"Vet inte. Kanske för att det ligger i tiden just att blogga, kanske för att tipsa andra människor om speciella saker, eller för att skriva av sig, för att slippa prata. Eller. Jag vet inte faktiskt inte. Tyvärr. Orkar nog inte fundera på varför jag bloggar, jag bara bloggar."


Läst och tänkt i Annien

"Svaret är enkelt: för att jag har ett behov av att uttrycka mig. Jag tänker genom att skriva, förstår saker genom att formulera dem. Och så vill jag kommunicera det med andra, annars finns det liksom ingen poäng. Därför ger jag ut fanzines (det blir ett nytt, med delvis förnyat koncept, om någon månad!), därför bloggar jag, därför recenserar jag, och så vidare."


kaffepaus

"Varför jag bloggar?

Faktiskt mest för att sortera ut trådarna i mitt eget huvud genom att även skriva ner dem. Tanken är att det skall göra dem tydligare och klara, genom att utsätta dem för en större tankeprocess än eget inre grubblande, och en öppen debatt för den som är sugen på att kommentera... om nu läsekretsen bara kan öka ;)"


Mynningen

"Det är så här:

Mynningen är en löst sammansatt grupp av politiskt oberoende men passionerade universalgenier. Samtliga är febrigt verksamma inom diverse områden främst inom kultursfären, varför bloggandet sker till och från. Mynningen kom till av sig själv, för att fylla behovet av ett ut- och inflöde för allt det som kan tänkas vara av värde i detta svårdechiffrerade sammelsurium som vår tid erbjuder oss. Bloggen skiljer sig från andra bloggar eftersom det finns fler skribenter och att den inte har någon typisk dagbokskaraktär. Mynningen är ett av många försök att vara ett med informationsflödet; att stå ut med selektionen av Det Oöverskådliga genom att låta saker passera igenom. Mynningen undersöker vad som finns inuti och utanför, och vad som finns inuti det. Expressiv Introspektion. En oavslutad och gåtfull associationskedja, där varje länk har en mynning, och där Mynningen är länken mellan skämt och allvar.

Har vi uttryckt oss tillräckligt klart?"

 

Tyvärr verkar ingen vilja skicka frågan vidare.

Trackback