The return of the giant weedhog

It´s been so long since we took the time. Noones to blame, I know time flies so quickly.
- (Just like) Starting over, Lennon
 
Här har vi en nystart.
7 år har jag hunnit skriva sedan denna blogg skapades 2006. Det har med tiden blivit fler tunga poster och färre lätta poster, och med det så har också besöksantalet dalat. 
 
Kategorier som verkar döda är ekonomi, sex, paranormalt, mat, piracy, politik, bloggosfären, övrigt, holistiskt leverne, utbildning, konst och film.
 
Därmed inte sagt att de inte skulle kunna återuppstå nångång.
 
Kategorier som lever är filosofi, litteratur, musik, psykologi, religion, teknik, utbildning, vetenskap, matematik och samhälle.
 
Speciellt matematik, vetenskap och filosofi har fått många postningar de senaste åren.
 
I feb 2010 hade jag min sista etikpostning och i mars 2010 gick jag in i en ontologisk fas istället.
 
Saker som jag har funnit mer intressanta än vad jag trodde var bl.a Schopenhauer och transhumanism, som jag trodde att jag ganska snart skulle vara klar med. Som tidigare "frihetlig vänster" så har jag också funnit att jag har mer gemensamt med vissa libertarianer än vad jag trodde.
Jag har bl.a upptäckt OOO och kategoriteori vilket jag inte kände till tidigare. Piratpartiet och Wikileaks har uppstått medan jag har bloggat. När jag gav mej ut på djupt vatten inom fysik och matematik så var det både roligare och mer givande än vad jag förväntade mej. Min bakgrund är ju trots allt bara filosofiintresserad flumvänster.
 
Här är några andra teman som jag har utforskat:
 
etikposter,
biologismposter,
Heideggerposter och
dystopiposter.
 
Jag fortsätter försiktigt med några temaposter till, imorgon.
 
Vilken låt ska få inleda? Kan det vara;
It´s alright; baby´s coming back (Eurythmics)
I knew you were waiting for me (Aretha Franklin)
Nä, det får nog bli:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback