hiatus

Besöksantalet har börjat att dala lite vilket antagligen beror på att sommaren är på väg. Tidigare somrar så har besöksantalet varit riktigt lågt. Vilket är ett av skälen till att jag brukar ta sommaruppehåll.
Det har blivit mycket ontologi den här våren. Jag ser mej ju egentligen som en filosof så det är ju kul att faktiskt få skriva lite om sånt.
Jag hade tänkt att läsa Whiteheads Process and reality och samtidigt skriva om den. Jag har tänkt att läsa den en längre tid, men det är en tung tegelsten så det har fått vänta.
Strax efter att jag har börjat med den råkar jag få nys om OOO och SR, vilket jag faktiskt inte kände till innan, trots att jag söker ibland på nätet efter ny filosofi, och är intresserad av bl.a Whitehead och Heidegger.
Så nu hade jag plötsligt mer filosofi på halsen än jag kunde hantera. Ibland gör lustiga sammanträffanden att för mycket händer samtidigt. Men jag har kunnat göra intressanta jämförelser mellan Whitehead och Schelling och Harman.
I höst tänker jag bl.a skriva lite om Shaviro, mereologi och objekt-orienterad programmering, som jag inte riktigt hann med nu under våren. Så småningom så kanske det blir lite om pragmatismen också. I sommar ska jag försöka att läsa bl.a Shaviros "Without criteria".
Det är inte så många som länkar mej när jag skriver om filosofi. När jag skrev om piratpolitik fick jag länkar i drivor. Det är ju val i höst så det är inte omöjligt att det blir lite politik också.
Harman länkade min första OOO-post. Sen dess tycker jag att jag haft något fler internationella läsare än förut, men inte många.
Besöksantalet har börjat att dala lite vilket antagligen beror på att sommaren är på väg. Det har varit en lång, kall och snörik vinter. Tidigare somrar så har besöksantalet varit riktigt lågt. Vilket är ett av skälen till att jag brukar ta sommaruppehåll.

Det har blivit mycket ontologi den här våren. Jag ser mej ju egentligen som en filosof så det är ju kul att faktiskt få skriva lite om sånt.

Jag hade tänkt att läsa Whiteheads Process and reality och samtidigt skriva om den. Jag har tänkt att läsa den en längre tid, men det är en tung tegelsten så det har fått vänta.

Strax efter att jag har börjat med den råkar jag få nys om OOO och SR, vilket jag faktiskt inte kände till innan, trots att jag söker ibland på nätet efter ny filosofi, och är intresserad av bl.a Whitehead och Heidegger.

Så nu hade jag plötsligt mer filosofi på halsen än jag kunde hantera. Ibland gör lustiga sammanträffanden att för mycket händer samtidigt. Men jag har kunnat göra intressanta jämförelser mellan Whitehead och Schelling och Harman.

I höst tänker jag bl.a skriva lite om Shaviro, mereologi och objekt-orienterad programmering, som jag inte riktigt hann med nu under våren. Så småningom så kanske det blir lite om pragmatismen också. I sommar ska jag försöka att läsa bl.a Shaviros "Without criteria".

Det är inte så många som länkar mej när jag skriver om filosofi. När jag skrev om piratpolitik fick jag länkar i drivor. Det är ju val i höst så det är inte omöjligt att det blir lite politik också.


Harman länkade
min första OOO-post. Sen dess tycker jag att jag haft något fler internationella läsare än förut (men inte många).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback