Assangeaffären

I lördagsmorse så trodde jag precis som alla andra att Julian Assange måste vara utsatt för en konspiration, men det tror jag inte längre, åtminstone inte någon som de bägge kvinnorna är inblandad i.
De tycks inte ens ha velat anmäla honom från början.
Istället så kan både åklagarmyndigheten och massmedia kritiseras liksom även de som har läckt namn i i sammanhanget, vilket naturligtvis är något helt annat än vad wikileaks gör.
Att detta ledde till mobbing, smutskastning och personangrepp ute på internet var tyvärr bara väntat.
Det är alltså många som har gjort bort sej i den här affären men det är i första hand kvinnorna och Assange som riskerar att råka illa ut.
Och det är varken fråga om någon konspiration eller om att Assange skulle vara en brutal och våldsam våldtäktsman.

Kommentarer
Postat av: Ingemar

Jag utesluter alltså inte att det skulle kunna finnas en konspiration inom svenskt rättsväsende mot honom, men i så fall så var kvinnorna antagligen inte inblandade i den när de först gick till polisen. Inte heller tror jag att det rör sig om svartsjuka från deras sida eller att "hämndlistan" har med saken att göra. Att det finns en konspiration av inte minst amerikanska intressen mot honom är däremot uppenbart.

Postat av: Ingemar

Jag ser nu att den bloggpost på rebellabloggen som jag länkar till har ändrats kraftigt på flera sätt sen jag länkade den. Det var ju intressant. Nu berättar den en väldigt annorlunda historia mot vad den gjorde från början. Inte heller står det någonting om att bloggposten skulle vara ändrad i efterhand. Hur ska man tolka detta? Det ser inte alls bra ut.

2010-12-21 @ 21:58:36
URL: http://xantor.webblogg.se/tempusfugit/
Postat av: Ingemar

Faktiskt så blir ju hela min ursprungliga postning fullständigt undergrävd i och med detta. Otäckt. Obehagligt som fan.

2010-12-21 @ 22:15:07
URL: http://xantor.webblogg.se/tempusfugit/
Postat av: Ingemar

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8244615.ab

2010-12-26 @ 18:06:39
URL: http://xantor.webblogg.se/tempusfugit/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback