Sju sanningar

Blogge har utmanat mej. visserligen utmanade han alla i sin bloggroll men jag känner mej träffad iallafall.

Jag spårade det lilla memeviruset tillbaks till Blåbär och annat snadder, men hon talade inte om vem som hade utmanat henne så där blev spåret kallt.


Såhär ser det ut:


Länka till den som utmanat dig


Berätta sju sanningar om dig själv


Utmana sju personer


Lämna ett meddelande till dem du utmanar.


Ok, sju saker jag kommer att ångra att jag har avslöjat:
(Därmed inte sagt att jag inte har ännu mörkare hemligheter.)

1. Det är inte lätt för mej att beskriva min personlighet. Jag tror att andra uppfattar mej som lugn, humoristisk, lång, mörk, mystisk, trygg, snäll mot barn, allmänbildad och en klippa i kriser!  Dom har säkert rätt. ;-)


2. Det fanns en tid när jag ville testa det mesta. Jag har både korallsnorklat, grottforskat, bungyjumpat och stagedivat. Mitt vilda ungdomsliv förbyttes i sin motsats när jag blev pappa. (Det har iofs också att göra med att jag har varit krasslig sen 2000). :-(


3. Om ett tag ska jag bli pappa igen. Det ser jag mycket fram emot. Ansvar har jag egentligen aldrig haft något problem med , även om jag inte alltid ser saker lika seriöst som andra. :-)


4. Av komplicerade anledningar hade jag 2007 en förtioårskris trots att jag bara var 36. När som helst gör dom Soylent Green av mej och jag som ännu inte har åstadkommit något alls!


5. Jag har aldrig fildelat. (Enligt den där otekniska juridiska definitionen.) Det är nästan skamligare än att vara en 40-årig oskuld. Inte är jag intresserad av mmorpgs heller.


6. Jag är full av uppslag men har svårare att fullfölja. Har inte mina bloggposter ofta något nästan färdigt över sej? Det beror inte bara på tidspress.


7. Jag skulle vilja bli författare. När jag blir pensionär så kommer jag att ha tid också. :-)


Jag utmanar: En psykologistudents observationer, A world of abstinence, Skinhead barbiedoll, Strötankar och sentenser, Nymodernism, Mynningen och Vetenskapsnytt. Jag tror inte att någon av de där är tagna ännu. (Tillägg: Fel.)
Svar:
Skinhead Barbiedoll,
Vetenskapsnytt,
Strötankar och sentenser,
En psykologistudents observationer,
Nymodernism,

andra bloggar om
sju sanningar,
utmaningar,


Kommentarer
Postat av: Malin Sandström

Det tog ett par dagar, men nu så. Här ligger de:
http://vetenskapsnytt.blogspot.com/2008/01/sju-sanningar.html

Postat av: jimmy

Tack för utmaningen - nu är det klart!

2008-01-25 @ 12:24:54
URL: http://jimpan.wordpress.com
Postat av: Glänne

Done! :)

http://sokrates.webblogg.se/1201276624_sju_sanningar.html

2008-01-25 @ 17:19:17
URL: http://sokrates.webblogg.se
Postat av: Vilde

Hej, vill du bli författare så dra bara ut allt du skrivit på din blogg så har du din bok:)

2011-04-08 @ 14:10:58
Postat av: Ingemar

Tack för tipset.

2011-04-08 @ 22:51:52
URL: http://xantor.webblogg.se/tempusfugit/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback