Saker som inte får sägas

"Min blogg kommer att ligga kvar här ett tag men jag kommer att stänga av möjligheten att kommentera inlägg och jag kommer inte att tillåta några kommentarer till detta inlägg heller."


Isabella kommer alltså att
ta bort sin blogg. Passa på att läsa en av de få bloggar som har censurerats av DN. Jag har sen början av juli haft en banner nere till höger om just detta, under min blue ribbon campaign. Att det tydligen finns vissa sexsäljare som gillar det dom håller på med, Isabella är bara en av flera bloggare, tycks inte riktigt accepteras i debatten.


En sak fattar jag inte. Johanna Parikka Altenstedt vill att alla debatörer i offentliga debatter ska vara icke-anonyma, skriver hon. Så att man vet vem man pratar med. Hon har tidigare undrat om Isabell är man eller Petra Östergren och i så fall ljuger om sej själv och sina erfarenheter. Nu så har hon tydligen på något sätt lyckats att få reda på Isabellas verkliga identitet och vet i så fall vem hon pratar med. Diskuterar hon nu med Isabella?

Nej, hon säger att hon kommer att "outa" Isabella om Isabella fortsätter att nämna JPA. Är det så att hon vill debattera men känner att hon måste outa Isabella först? Tydligen räcker det inte med att hon själv vet vem Isabella är utan alla läsare och hela offentligheten måste också känna till det innan hon kan diskutera? Varför då kan man undra? Jag har full förståelse för att (ex)sexsäljare vill vara anonyma även om de vill höras i debatten.

Uppdatering: Minst 45 bloggar skriver nu om detta, och av dessa har jag hittat tre som stödjer JPA.
Uppdatering: Johanna tog ner sin blogg. Sen kom den upp igen. Sen började Isabella att blogga igen. Osv.


Andra bloggar om

Isabella Lund
Isabella

Johanna Parikka Altenstedt

källskydd

prostitutionsdebatten

yttrandefrihet

journalistik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback