Dödsdrog rehabiliteras

Jag såg ett tv-program för några år sedan om en kille i London som hade någon neurologisk skada, om han hade cerebral pares eller vad det nu var minns jag inte, [tillägg] men han hade iallafall varit ute på rave och hade velat festa till ordentligt, så han hade tagit XTC.

Han märkte att när effekten började sätta in så fick han efterhand bättre kontroll över sin kropp. Vanligtvis hade han alltså ganska låg kontroll över sin kropp medan hans mentala förmågor var helt normala, men med XTC i blodet så fick han dessutom full kontroll över sin kropp utöver alla de övriga XTC-effekterna. De sakkunniga som uttalade sej verkade mest osäkra.

Nu läser jag att XTC ska börja att skrivas ut som medicin mot en helt annan åkomma, nämligen posttraumatisk stress. XTC är ju inte helt orelaterat till en medicin som Prozac, som i rätt sammanhang även kan göra en del nytta.

andra bloggar om

medicin

och

biologi

och

psykofarmaka

och

farmakologi

och

neurologi

och

psykokemi


Kommentarer
Postat av: smörgåstårta

Skulle tro du tänker på killen med grav Parkinson's:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/1169980.stm

2007-02-17 @ 21:46:19
Postat av: Ingemar

Smörgåstårta till dej. Jag lägger in länken i texten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback