465

Idag är det två år sen jag döpte en blogg till Tempus Fugit.
Tiden går. Tänkte bara säga det.
Det här är inlägg nr. 465.
Under dessa år har jag ibland, liksom andra, känt för att lägga av med bloggandet. Knepet är att då ta en kortare eller längre paus utan att svära att aldrig komma tillbaka. För förr eller senare så vill man ju börja igen.
Just nu vill jag gärna ta ett litet helguppehåll, men samtidigt så vet jag att jag antagligen kommer att vara rätt upptagen och tvingas blogga mindre de närmaste månaderna. Så då vill jag ju gärna hålla ut ett tag till.


På bloggtips.se är det just nu dom här ämnena som jag nyligen har skrivit om:

vetenskap, forskning, övrigt, fysik, psykologi, humor, biologi, musik, samhälle, politik, film, litteratur, meta, filosofi, teknik, bloggosfären, integritet, övervakning, storebror, konst, astronomi


Men det där ändras ju konstant. Mina kategorier har idag så här många poster:


övrigt 85

vetenskap 56

filosofi 40

bloggosfären/meta 32

samhälle 30

politik 28

psykologi 27

film 25

litteratur 21

musik 20

teknik 19

ekonomi 18

juridik 18

konst 10

Utbildning 8

matematik 7

mat 6

paranormalt 3


Jag drar slutsatsen att jag borde skriva mer om "paranormalt", "mat" och "matematik". Annars så är ju kategorierna rätt överlappande och trots det så har jag ibland lyckats få in posterna i fel kategori. Ordning är för medelmåttor. Ett geni behärskar kaos.
Det var lite kul när bloggtips.se i mitten av hösten visade "Gödel" som en kategori som jag "ofta" skrev om. Jag fick faktiskt en del besök på de där posterna. Som vanligt känner jag att jag gärna skulle vilja ha lite mer feedback från läsarna. Är det någon av mina postningar som du tycker är extra bra? Eller dålig? Någon kategori du vill se mer av? Eller mindre?


Kommentarer
Postat av: Ada

Tänk att människorna som läser din blogg är för fina för att kommentera, eller att dom helt enkelt inte är den typen av läsare; folk kan uppskatta texterna ändå. Att ingen kommenterar ett metainlägg är dock för mig helt oförståerligt!

2008-01-30 @ 20:05:46
Postat av: Ingemar

Ja, jag får tänka att mina läsare är för fina för att kommentera. Visserligen har jag fått kommentaren av http://susning.nu/Torgny_Tholerus
,av Magnus Gjötterberg, Chefläkare, S:t Eriks Ögonsjukhus
och av Blogge Bloggelito, 1:a på listan över knuffpoäng,
men de som inte kommenterar är säkert ännu finare.
Att folk gillar min blogg får jag anta eftersom besöksfrekvensen tycks öka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback