Hål i himlen

Forskarna har hittat ett stort område i universum som inte verkar innehålla nånting alls. Detta har gjort dom konfunderade. Vad är problemet?

Man antar att universum är likformigt, att materian är någorlunda jämt utspridd och att naturlagarna är identiska överallt. En anomali av denna storlek verkar antyda att någon av dessa väldigt grundläggande antaganden är fel. Själv ids jag inte fundera så mycket över saken eftersom det trots allt bara är en hypotes att "hålet" finns.

Här har jag hittat en lista med grundläggande problem i dagens vetenskap. Jag tänker skriva mer om några av problemen.

Dessutom:
DCA som jag tidigare har skrivit om verkar fortsätta att väcka intresse.

andra bloggar om
vetenskap


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback