Varför bloggar jag?

Hm, varför kliar det? Aj djäklar, jag har fått ett blogg-meme taggat. Vetenskapsnytt-Malin skickar vidare frågan "varför bloggar du (?)" till mej. Man ska nämna fem saker och sen skicka frågan vidare till fem andra bloggare.


Bloggar jag? Jag förnekar allting och skyller på sinnesförvirring. Jasså, inte det. Usch, svårt. Jag får fuska lite. Fyra nyanser av brunt är så snäll att han svarar på frågan åt mej.


Jag sprider kunskap, tankar och funderingar, jag håller igång och utvecklar mitt skrivande, jag har en ursäkt att slösurfa på mysko websiter istället för att göra något nyttigt, jag marknadsför mej själv och är närvarande i ett sorts offentligt media, kanske kan detta leda till en bok eller nått i en avlägsen framtid.

Jag tror inte att jag hittills har knutit så många kontakter och hittat så många affärspartners, men kanske med tiden? Jag fick en tanke: kanske om jag börjar kommentera andras bloggar mer så kan det göra att jag själv får fler kommentarer? Värt att pröva.


Jag jag har iallafall redan åsikter om ditt och datt, jag lägger iallafall redan ihop två och två och jag tröttar redan omgivningen med humor som bara jag förstår. Varför inte exponera allt detta för allmänheten?


Och så bloggar jag för att rädda världen. Icke att förglömma. Eller om det var för att ta över världen? Sak samma.


Vilka fem ska nu få frågan? Carl Bildt kanske? Linda Skugge? Nä, det får bli:


Mynningen
Ljusets rörelse i vatten
Utsikt från höjden
Läst och tänkt i Annien
Kaffepaus

Andra bloggar om

bloggosfären
bloggar
blogg
bloggande
blogga
bloggning


Kommentarer
Postat av: Johan

Varför jag bloggar?
Faktiskt mest för att sortera ut trådarna i mitt eget huvud genom att även skriva ner dem. Tanken är att det skall göra dem tydligare och klara, genom att utsätta dem för en större tankeprocess än eget inre grubblande, och en öppen debatt för den som är sugen på att kommentera... om nu läsekretsen bara kan öka ;)

Postat av: Mynningen

Det är så här:
Mynningen är en löst sammansatt grupp av politiskt oberoende men passionerade universalgenier. Samtliga är febrigt verksamma inom diverse områden främst inom kultursfären, varför bloggandet sker till och från. Mynningen kom till av sig själv, för att fylla behovet av ett ut- och inflöde för allt det som kan tänkas vara av värde i detta svårdechiffrerade sammelsurium som vår tid erbjuder oss. Bloggen skiljer sig från andra bloggar eftersom det finns fler skribenter och att den inte har någon typisk dagbokskaraktär. Mynningen är ett av många försök att vara ett med informationsflödet; att stå ut med selektionen av Det Oöverskådliga genom att låta saker passera igenom. Mynningen undersöker vad som finns inuti och utanför, och vad som finns inuti det. Expressiv Introspektion. En oavslutad och gåtfull associationskedja, där varje länk har en mynning, och där Mynningen är länken mellan skämt och allvar.
Har vi uttryckt oss tillräckligt klart?

2007-04-10 @ 13:54:51
URL: http://www.mynningen.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback