slaget om de små pastejerna

when hell freezes over

I V för vendetta så säger V  "Det som gjordes mot mej var monstruöst" varpå Evey svarar "och därför blev du ett monster?" (fritt ur minnet).

I förtio år hånades de. De var pajasarna och slagpåsarna. På det förtionde året så resde de sej igen och de hade blivit monster. De var finnar. De var Lordi. De skulle erövra Europa.

Schlagerfestivalen är död. Länge leve Melodifestivalen. Eller Song Contest som det heter på engelska. Visserligen kan man hävda att Hard Rock Halleluja varken har mycket till sång eller melodi men den har ännu mindre av schlager i sej.

Hårdrockens seger sägs vara det största som har hänt festivalen sedan Abbas seger vilken tydligen också hade ett stort inflytande.

Även Litauen hade en protestsång, en coolare, som till min förvåning hamnade på 6:e plats. Lordi sjöng den, "We are the winners of the Eurovision", när han vann.

Jag tror inte att Melodifestivalen kommer att störta i grus och aska nu. Tvärtom tror jag att detta kan vara början på en tid av ny bredd och kreativitet.

Andra bloggar om
Lordi


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Du tar orden ur mun på mig:) Jag tror också att detta kan vara positivt för festivalens fortlevnad. Om inte annat kanske flera stora namn ur andra genrer vågar ställa upp nu. Så det kan nog bli ett riktigt trevligt och färgrikt startfält i Helsingfors 2007! Kiitos Lordi!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback