Indiskt

Jag käkar på Café Indian Corner här i Visby, snett mittemot Rosas som är en gammal institution här i stan, men det här nya stället undrar jag om det kommer att överleva. Det kommer och går massor av syltor och hak här i stan, i varje stad antar jag, vilket delvis är synd för en del av dem är ju bra även om de går i konkurs.

Den godaste maten i Göteborg åt jag på Freddies Hole In The Wall, när jag bodde där. Det var vegetariskt, indiskt inspirerat och helt unikt. En dag var det stängt. Det stod en lapp om att stället skulle flytta till större lokaler. Sen dess har jag inte hört nånting, och det var mer än sju år sen. Några år efter att det stängt så låg jag och lyssnade på nått radioprogram där två unga hippa stjärnkockar berättade om sina kulinariska upplevelser runt om hela världen. "Men det godaste jag nånsin ätit" säger den ena "var maten på Freddies Hole In The Wall i Göteborg". Den andre kocken håller med och dom diskuterar kort att den hade varit vegetarisk och indisk inspirerad. Så där ser ni att jag är i gott sällskap och att ni har gått miste om nånting.

Kommentarer
Postat av: Matz

Freddies Hole in the wall. Kom ihåg den, jag praoade där när jag gick i 9:an, man kan ju undra vart dem tagit vägen, med sån god affärsidé.

Skulle vilja veta hur dem gjorde sin hummus, den var speciell;)

2006-03-01 @ 23:25:05
Postat av: Freddy

Goda nyheter: Vi öppnar igen!!!



I morgon (29/8-08) firar vi återkomsten av hålet i väggen.



Du hittar nya "Downtown Freddys" på Drottninggatan 31. Mitt i Göteborg.



Samma gamla hamburgare och en massa nyheter utlovas. Sa jag att vi även har en bar?



Varmt välkommen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback