Datalagringsdirektivet

Det har varit problem med min bloggtjänst, annars hade jag postat denna post tidigare idag. Återigen har jag problem med att klistra in kod på min blogg. Det är bara att inse; jag är en content-guy.


Denna gång är det
Selig som vill uppmärksamma årsdagen av ett lagbeslut: datalagringsdirektivet vilket innebär att all trafik på internet kommer att lagras och att buggning kommer att tillåtas i högre grad än idag. Även viss information angående telefonsamtal och sms/mms kommer att beröras.


Och för inte så länge sen så meddelade Beatrice Ask att hon inte tänker riva upp sossarnas beslut om utökad övervakning.


På lite sikt finns det faktiskt flera vägar som leder till ett mindre fritt samhälle även i väst. Jag får skriva en post om det.


Andra bloggar om

politik
och

samhälle
och

regeringen
och

internet
och

övervakning
och

kriget mot terrorismen
och
integritet
och
bodströmsamhället
och
storebror
och
asksamhället


Kommentarer
Postat av: Joakim Holgersson

Hej, såg att det pekade fel i ordet "datalagringsdirektivet".
http://holgersson.org/?p=139


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback