GMTA

Kanske borde jag egentligen ha blivit hacker. Jag tänker bl.a på denna extralista på saker som utmärker hackers förutom att de hackar. Jag läser science fiction, jag gillar zen och har studerat en kampsport en kort tid, jag har ett gott musiköra och är rätt bra på ordlekar och behärskar mitt modersmål väl. En lustig kombination av egenskaper som t.ex stämmer in på mej och på hackers. Ett bekymmer är förstås att jag inte kan programmera. Här rekommenderas det att man bör kunna först HTML, sen C och sen lite UNIX och sen några språk till ... skulle inte tro det. Räcker det inte om man kan lite 1337-5p34x?
49533-40


Kommentarer
Postat av: Åka

Du skulle kunna stanna halvvägs och bli sf-fan (det är man enligt den interna definitionen inte automatiskt för att man läser sf, utan man måste vara i kontakt med sf-rörelsen på ett eller annat sätt). Gå på "sf-konvent" (det kallas annars kongress i Sverige, av någon historisk anledning) står ju i listan som en sak man bör göra.

Postat av: Ingemar

Jag ska fundera över förslaget. Jag gillar din blogg. Men är verkligen en science-fiction-fan halvvägs till att bli en hacker?

2006-08-13 @ 09:58:06
URL: http://xantor.webblogg.se/tempusfugit/
Postat av: Åka

Med halvvägs menade jag mest att jobba på att uppfylla resten av Raymonds kriterier utan att ge sig in på datorgrejerna, fast jag uttryckte mig inte så tydligt. Och det var väl hur som helst inte så seriöst. Men kongresser kan ju vara kul i alla fall!

2006-08-13 @ 13:59:03
URL: http://sfweb.dang.se/h/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback