Ungdomligt svärmeri

Det Osynliga Partiet har uppstått som en ny kraft som vi nog kommer att få höra mer av. Det är ett namn som vem som helst kan använda sej av även om det hittills är förknippat med utomparlamentarisk vänster och kommer att fortsätta att vara det.

Men att ingen "äger" namnet är en viktig poäng. Det osynliga partiet ska vara ett fenomen utan centrum, utan "huvud". antar jag. Jag tror att ungsyndikalister har läst på om hur autonoma ska bedriva en kreativ kamp i svärmform.

Kör man svärmtexten i en lixräknare så får man 52 - "svår, normalt värde för officiella texter." Det är inte direkt riktat till den breda massan. Har det något med "det immaginära partiet" att göra och generaliserandet av "proletariatet" utöver arbetarklassen? "Från denna stund kommer det immaginära partiet vara proletariatets framträdelseform."

Deleuze poppar upp även här, liksom i melodifestivalen.


Andra bloggar om
osynliga partiet
och
autonoma


Kommentarer
Postat av: Johan

Jag känner mig hedrad.

Postat av: Ingemar

Honours amongst gentlemen

2006-05-01 @ 12:13:06
URL: http://xantor.webblogg.se/tempusfugit/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback